Thursday, November 10, 2011

Masterchef Malaysia. Apa komen saya?

Pernah dengar tak pasal Masterchef?? de Masterchef US la, Masterchef Australia la, junior Masterchef pun ade. Kat Malaysia pun dah ade skang. First time dgr aku dah excited da, nk tgk. Sebab aku suka gak r tgk Masterchef tu. Bila Malaysia plak buat, wah, macam best je kan. Aku pun tak sabar2 la nak tengok.

Hari Sabtu, 2 minggu lepas kot, rancangan tu dah airing. Aku pun dah ready depan tv dah nk tgk. Awal2 tu dah best dah. Bila tengok Ary Malik pun masuk, uishh, macam syok je ni. Lama2 aku dah pelik. Kenapa aku rasa pelik?? Aku sendiri pun tak paham. Rupe2nye, kekayuan juri dan certain peserta memang buat program ni nampak bosan giler. Tak tau la orang len punya pendapat, bagi aku, aku tensen je tengok camni. Jadi tak natural, macam hafal skrip. Walopun rasenye memang diorang takde skrip pun kot. Bila dah kayu macam tu, memang nampak cam dah prepare je nk cakap pe. Bagus lah pedekatan nk guna proper bahasa melayu, tapi kenapa keras??

Ni pendapat je dari seorang penonton =) Btw, inisiatif utk wujudkan program ni memang bagus. Setuju sangat2. Tapi kalau dah buat tu, kena laa buat betul2. Cuba untuk capai standard international. Make them acknowledge our very own abilities and our very own dishes. Chef kite pun hebat jugak pe.. =)

Akhir kata, jangan kayu sangat. Lebih elok tengok dulu Masterchef US tu, juri diorang, peserta diorang sumer selamba je, natural. Tapi jangan pulak follow bab perkataan censored yg bunyik *tuut, tuut* tu..  peace y'all ~!!




No comments:

Post a Comment