Sunday, September 11, 2011

Pengajaran hari ini, ayuh muhasabah~

paper exam aku tinggal satu je lagi..isnin pagi.. then packing, awal2 pagi keesokan harinya aku nak blah dari UTP..praying for a safe journey back home..

semalam bukan lah hari aku yang ceria seperti biasa..letting it pass with the heaviest sigh~!! tapi mengeluh tu bukan perkara elok!! so, terima dengan hati terbuka walaupun tak open sangat..nak wat camne..gurauan tetap berbatas..terlampau, abeh laa sumer orang tarik muke kat ko..try laa kalo nk tau camne rasenye..tapi sekali da tanam paku kat dinding, paku boleh dicabut, kesannya tetap berbekas.. betul cakap orang, susah nak jaga hati makhluk bernama manusia..susah jugak nk jadi manusia yang perfect tanpa cela dan kebiadaban..

lessons of the day;
1. jangan bergurau cam orang lain xde hati..
2. banyakkan diam dari bercakap, sebab lidah tu tajam dan berbisa..nak tikam hati orang, try guna lidah..(bukan jilat ye..tolong paham..)
3. orang tua kate, jangan seronok sangat, nanti menangis..
4. kau hal kau, aku hal aku (quoted from Jai, KL Gangster)
5. kalo rase diri tu durjana sangat dalam bergaul, tak payah berkawan yang kononnye rapat..no one will be hurt..dunia pun sementara..

~peace~

p/s : sedar diri sedar ruang..




2 comments: