Friday, December 23, 2011

Isu semasa mengundang tanda soal dalam kepala hotak

Salam..
Sekarang ni kecoh isu pasal Adam Adli.. Kat news feed facebook pun tak abeh-abeh pasal isu ni.. kejap-kejap Adam Adli, kang Mahasiswa plak, pastu puih puih, ludah-ludah, kuar plak video parody..haha..lawak r jugak parody diorang tu..

Tapi aku bukan tibe2 cakap pasal benda ni sebab aku rasa lawak.. cuma aku rasa hairan dan tertanya-tanya.. Isu pasal Adam Adli student UPSI ni turunkan bendera PM Malaysia skang, Dato' Seri Najib, mengundang kemarahan orang-orang UMNO, panglima perang ke wataniah ke hape ke aku pun tak tau laa.. siapa Adam Adli, kenapa beliau buat demikian, dan apa kesannya dan apa plak rentak orang2 yang tersentap, korang google laa sendiri..aku salah citer kang, mampus tanggung dosa fitnah lak..

Yang pelik dan hairannya, turunkan bendera muka PM leh buatkan seseorang tu jadi GAY dan bercop 18SX??? aneh bukan?? so sebab tu laa, jangan turunkan bendera muka PM, t korang akan jadi GAY..

aku x sokong-sokong sape2, sebab ntah laa.. tengok cara ahli politik bagi speech dalam berita tu pun menakutkan dan sesetengah menjengkelkan.. camne aku nak sokong kalau ni burukkan yang tu, yang tu plak kutuk yang ni.. mane satu yang betul nye??? x reti aku nak decide, so aku tengok je laa..sampai mase undi, aku undi laa mane aku rase patut..

yang menakutkan lagi, bila ada pemimpin satu parti tu jatuh sakit, kuar kat blog, artikel2 fanatik parti yang lagi satu yang buat penyataan cam puas hati, seronok sangat orang tu sakit..adoii kejinya..

sebab tu laa aku rasa dunia politik sangat menakutkan!!!

p/s: penah laa tengok berita, ahli politik sebok berkempen, sebab musim mengundi, buat yang baik2 je untuk rakyat, tapi bile bagi ucapan, dah berbau mulut busuk sket (kutuk sane-sini, cuba nak cakap "aku paling baik, diorang jahat", aku terpaksa tukar channel astro ceria, tengok hagemaru, lagi bagus.. =.=")

No comments:

Post a Comment